blondehair.blogg.se

Så himla trött

Publicerad 2015-06-01 21:40:48 i Allmänt, Dagens 3 +,

Hej!
Jag har precis kommit ur duschen efter att spenderat hela kvällen i stallet (och hela dagen på jobbet). Både jobbet och hästen gick bra tycker jag allt. Red ett barbacka pass i manegen, dock märker jag att jag borde gå upp några kilon för just när man är barbacka känner jag att jag är lite benig och får skav av att bara titta på hästryggen typ haha..  Vädret idag har verkligen varit superkonstigt, ena studen sol, andra regn och hagel. Tack Sverige, juni och tretton grader. Nu måste jag fixa morgondagens mellis samt äta kvällsmat. 

Här kommer dagens 3+
* Jag fick reda på att jag kommer ha chatten hela juni varvat med telefon typ varje pass. Så himla kul.
* Min stallkväll var så lugnande för själen, min fristad.
* Dagens mål har varit jobbiga. Särskillt frukosten då den var större än vanligt och jag har varit mätt från den hela dagen typ.. Men jag har trotsat mitt monster och ätit som jag ska. Nu är det "bara" kvällsmålet kvar.

Kommentarer

Postat av: Kajsa-Stina

Publicerad 2015-06-02 14:25:38

Jag känner mig också så himla trött nu alltså. Jäkla förkylning som aldrig verkar vilja ge med sig heller... Hoppas dock det är på bättringsvägen nu för såhär orkar jag minsann inte ha det längre! Skönt att du har hittat någonting som verkligen du brinner för och älskar mest av allt. Att ha ett intresse är verkligen superviktigt och jag håller med dig om att hästar ger en ett inre lugn och en harmonisk känsla <3

Så himla glad att du uppmärksammar tre positiva händelser varje dag också. Det är viktigt att se till sakerna som är bra och inte enbart fokusera på det negativa vilket annars är lätt hänt. Du är grym vännen som kämpar på trots att monstret sliter och drar i dig. Vi ska klara av detta tillsammans. Stor kram <3

Svar: Hoppas verkligen din förkylning släpper snart, det är verkligen så himla segt att vara sjuk/hängig. Ja, det är väldigt skönt att ha saker som man brinner för. Just hästar (och djur generellt) tycker jag man finner som du säger sån harmoni utav och jag mår automatiskt mycket bättre i de situationerna :)
Mm, tror verkligen att livet blir lättare och lite ljusare att fokusera på positiva saker. Jag läste en gång på en blogg att hon hela tiden tänkte perspektivet ur det stora hela. Exempelvis kan man ju bli skitirriterad om man missar bussen. Men så tänker man hur många bussar det finns, vägar, länder och sen på jorden typ. Då är den där lilla bussen ett så himla litet problem. I värsta fall kanske man får vänta i 10 minuter till, och vad gör det om 100år ;) ;) Massor med kramar <3
swarovskiponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela