blondehair.blogg.se

Koskräck?

Publicerad 2015-07-29 16:59:00 i Allmänt,

Hejsan!
Nu har precis Nathalie åke hem. Hon har varit här några timmar och vi har spelat yatzy och ätit mellis. Utmanade mig rejält och vad jag åt får ni se sen...
Imorse vräkte regnet ner, passande nog så var jag tvungen att beta av stallet på förmiddagen. Som jag skrev igår så ska ju ponnyn ta det lugnt några dagar och vi gick ut en liten sväng på 40min till kohagen i ösregnet. Men jag lyssnade på musik och hade luva på mig och då märker jag verkligen inte av att det regnar. Älskar att vara ute och gå/åka buss/bil själv och lyssna på musik. Det är nog bland det bästa jag vet. Något som är komiskt är att när jag köpte Nobless (för 6,5 år sedan ungefär) så sa dom gamla ägarna att det ända hon är riktigt rädd för är kossor. Jag har inte märkt av det direkt, nu kan jag promenera förbi dom med slappt grimskaft. Där vi stod innan var i och försig nära till en 4h-gård och jag red ofta runt där som träning. Idag skulle jag säga att Nobless är snäll som ett lamm i alla situatoner och det har jag min envishet att tacka. När jag var yngre och hon var rädd för en exempelvis vält soptunna kunde jag rida förbi den helt seriöst 30 gånger, fram och tillbaka, under samma ridtur, för att den inte skulle vara farlig. Jag gav mig aldrig och det gör jag inte nu heller. Är det någonting jag verkligen vill så ger jag f*n på att klara det. Nu är det att bli frisk. Jag ska äta rätt kalorimängd, och gå upp i vikt. Det är mitt ända alternativ. Om en timma börjar jag jobba, min kväll kommer alltså att spenderas med kunderna i vanlig ordning. Men jag klagar inte, cash is king!
 
Imorse, blöta och tittande på kossorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela