blondehair.blogg.se

Gainomax proteinbar hallon

Publicerad 2015-07-23 15:44:23 i Allmänt, Mat/Recept,

Jag och mina proteinbarer haha.. jag har ju ett bra tag (och är fortfarande)  varit helt fast i dom underbara questbaren, men förra veckan började jag testa gainomax proteinbars. Vad jag har hittat så finns det fyra smaker, jag betade av tre stycken förra veckan (mintchoklad, toffee och blåbär) så tänkte att det var dags att testa den fjärde smaken idag. Dessa barer innehåller något mer än questbaren, och mer socker vilket är utmanande. Men jag vet att min kropp behöver det. Jag äter ju fortfarande bara 5 mål om dagen (och dubbelt så stort em mellis istället) och nu när jag har kommit upp i typ normalt kaloriintag blir ju det för lite för ett mellis (hade varit bra om jag ätit fm mellis) men istället ökar jag mina andra mål idag för att kompensera upp det givetvis. Dock ska jag nog börja försöka få in ett sjätte mål snart så jag slipper äta  mycket större mellis/kvällsmat. Med tanke på att vikten ska gå upp måtse jag ju öka intaget mer..
Tänkte iallafall betygssätta denna baren (1-5), här får ni en utvärdering:
Smak: Kunde smakat mer hallon, men smakar inte konstgjort iallafall. 3/5
Mättnad: Jag tycker alltid att man blir mätt utav proteinbarer, men man får ingen såndär "äckelkänsla". 4/5
Pris: På ICA kostar dom 15kr (dyrare på vår lilla livsmedelsbutik på landet) men det är en av de billigaste barerna så sett. 4/5 (pga att dom kostar ca 10kr mer i mindre butiker)
 
Totalt betyg: Inte den godaste av smakerna men ändå okej och ett bra mellis tycker jag. 3,5/5.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2015-07-23 20:38:18

Hej Malin vilka smaker tycker du bäst om av questbarsen?jag har smakat två dobble chocolate och cookie chocolate, dobble gillar jag men inte alls cookie är kokos och brownie goda?kram Stina fin blogg förresten😀

Svar: Hej! J, brownie och kokos är mina favoritsmaker (samt chocolate peanut) muuums! Kram 😃
swarovskiponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela