blondehair.blogg.se

Eyeliner - öva, öva, öva

Publicerad 2015-07-19 13:55:29 i Allmänt, Smink,

Något jag är rikigt kass på när det gäller smink är att lägga en snygg eyeliner. Jag har liksom aldrig använt det på riktigt eftersom jag alltid tyckt det sett för skarpt ut mot min stil. Men det är ju himla snyggt på andra och som mua måste jag kunna lägga snygga eyeliners givetvis. Därför har jag varje kväll innan jag sminkar av mig lagt en enkel eyeliner. Med tanke på att jag ändå ska sminka av mig sen spelar det ju ingan roll om det blir lite ojämnt men då får jag in övningen iallafall. För att bli duktig på något krävs att man övar, övar och övar. Att lägga in det som en daglig rutin tycker jag är ett perfekt övningstillfälle. Så det är ett litet tips.
Igår skulle jag bara hem och mysa till Linda så la en enkel innan, lägger dock inte inne i ögonvrån för trivs inte med det på mig själv.  Diorshow mascaran ger förövrigt magisk volym på fransarna. 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Kajsa-Stina

Publicerad 2015-07-20 21:58:12

Jag håller verkligen med dig om att få en perfekt eyeliner är nästan omöjligt. Förstår inte hur folk kan få dom spikraka och utan några krusiduller ens när man själv får kämpa som bara den och ändå blir det krokigt och knackigt liksom haha? Men som du säger så får man öva och aldrig ge upp! Tycker dock du lyckats fenomenalt bra och du ska vara stolt över dig själv! :) <3

Svar: Eller hur, vissa är galet bra haha. Tack så mycket ;) <3
swarovskiponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela