blondehair.blogg.se

Livet på avdelningen

Publicerad 2015-01-07 23:37:44 i Allmänt, Ätstörning,

Hej!
Ligger i sängen och tänkte passa på att uppdatera lite innan jag somnar. Tänkte släcka innan midnatt idag eftersom det är vägning imorgon. Om man har otur så blir man väckt bland dom första och det innebär att personalen kommer in runt 5:45 snåret och väcker än med det fina ordet  "vägning"..
Vår kock vabbade idag vilket gjorde oss alla sjukt ledsna. Vi har haft sjukhusmat nu i nästan tre veckor över jul och den är ingen höjdare, milt sagt. Vi är faktiskt den enda avdelningen på hela sjukhuset som har egen kock. Men o andra sidan så är ju vi den enda avdelningen med ätstörda patienter och på andra avdelningar brukar man ju inte ligga 3 månader. Så håller alla tummar för att han kommer imon då jag redan har ångest inför den dagen. Torsdagar är en riktig mackdag, alla mål förutom huvudmålen och ett mellis (som består av glass..) är mackor. Usch och fy. 
Men har uppföljning imon så hoppas att jag får en promenad till i veckan. Ska aegumentera om det. Så något positivt kanske kommer ut ur den dagen. Dagens positiva var iallafall att jag kontaktade min chef o sa planen när jag skrivs ut osv så då fick jag svar att dom saknat mig och att hon sen räknar med mig igen. Awesome! Ska bli så skönt att börja jobba igen, men tänkte jobba hemifrån ibörjan (kommer ju gå dagvård på veckorna) och detr lugnare miljö.
På tala om ingenting slog jag nog mitt maxiYatzy rekord idag, 521p. Jag är bäst på avdelningen (vinner över alla verkligen). Jag ser mönster och är strategisk haha.
Godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela