blondehair.blogg.se

Matschema för anorexi

Publicerad 2015-02-16 10:42:00 i Allmänt, Ätstörning,

Jag låg ju inne på slutenvård för min anorexi i 12 veckor på östra sjukhuset. Tänkte dela med mig av hur mitt matschema såg ut där. Nu när jag är hemma försöker jag att äta liknande. Avskyr dock mackor så det blir typ keso och bär istället för mig nu när jag kan välja själv. Det viktiga är iallafall att jag får i mig 6 mål om dagen, trots att jag långt ifrån alltid vill så är det "bara" att äta det. Men eftersom jag är såpass lång och tränar rätt mycket så har mina behandlare pratat om att lägga in ytterliggare ett mål. Jag tror att det beror lite på hur min vägning går imorgon. Egenligen ska jag ju dricka näringsdrycker varje dag men gör ju inte det så då säger dom att jag behöver mer mat för att bara ligga still. Det är ju mitt mål nu, att ligga still. Förtillfället går det lite neråt och anorexins största rädsla är att det ska gå uppåt. Så still, tack. 
 
Lunchen och middagen varierade ju varje dag, vår kock Jonas gjorde faktiskt jättegod mat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela