blondehair.blogg.se

Pepparkakskrydda

Publicerad 2015-12-15 18:15:02 i Allmänt, Mat/Recept,

Jag har sett på flera bloggar att de har gjort gröt, mellanmål och allt möjligt med pepparkakskrydda. Jag har alltid trott att det bara är nejlika, till jag sökte på det när vi gjorde vår vanliga veckohandling online. Helt efter är jag men tydligen finns det en pepparkakskrydda (kanel, ingerfära, nejlika och kardemumma). Det smakar verkligen pepparkaka och jag toppade det på ett paket keso och en clementin. Perfekt mellis. Jag måste bara testa denna kryddan på både kvarg och gröt. Muuums!
 
 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2015-12-16 14:15:05

Ska också göra gröt med pepparkakskrydda någon morgon! Köpte det häromdagen när jag bakade en mjuk pepparkaka - doftade verkligen ljuuuvligt.
Förresten, skulle inte du kunna göra ett mat-för-en-dag-inlägg? Frukost, lunch, middag + mellanmålen? :)

Stor kram

Svar: Åh, vad gott! :) Absolut, gjorde ett sånt inlägg i september http://blondehair.blogg.se/2015/september/en-typisk-matdag.html#trackback men äter ju mer nu så skulle absolut kunna göra ett nytt sånt inlägg snart :) kram <3
swarovskiponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela