blondehair.blogg.se

Mitt 2015

Publicerad 2015-12-31 18:06:00 i Allmänt,

Idag är det nyårsafton, vad passar då bättre än en summering av året som varit. 
 
Resor
I somras var jag och familjen en weekend i Köpenhamn. En stad jag inte besökt sedan jag var liten så det kul att få uppleva den igen. Vi var nu även under hösten 9 dagar i mitt favoritland USA. Jag besökte då bland annat Las Vegas för första gången vilket var en väldigt annorlunda stad att upplevea. 
 
Häst
Nobless har varit frisk hela året, tack och lov. Hon har haft problem med magen men då varit ridbar. Sedan 1,5 månad har vi dock köpt in eget hö och magen är perfekt. Jag har startat två dressyr- och en hoppclearrounder på ett par grannklubbar vilket gått bra. Annars har vi främst busat i skogarna och trännat hobby-dressyr. Något vi båda har uppskattat.
 
Utbildning
Under sommaren 2015 tog jag modet och ansökte till en makeupartist utbildning, jag la en del av mina sparpengar och kan nu titulera mig som diplomerad makeuparist. Något som är fantastiskt kul och som jag vill frilansa och bygga upp mitt eget namn i framtiden. Jag är stolt att jag vågade följa min dröm. I november gjorde jag mycket sminksammarbeten med fotografer och modeller för att få portfoliobilder.
 
Jobb
Jag skrevs ut från min inläggning en fredag, måndagen satt jag på kontoret och jobbade 8h. Jag har jobbat väldigt mycket i perioder, både från kontoret och hemifrån. Stundtals har folk i min omgivning påpekat att det blivit för mycket, men jag är bara extremt tacksam att jag alltid gör ett bra jobb och får mer tider. Under hösten startade jag dessutom min verksamhet som fristående hudvårdskonsult för Mary Kay vilket är väldigt kul.
 
Familj & vänner
Relationen med min familj tycker jag har blivit bättre. Vi kommunicerar mer och bråkar inte lika mycket som tidigare tycker jag. Mina vänner är fantastiska och jag vet vilka som står vid min sida. Jag har ju ofta mycket att göra men försöker boka in minst 2 kompistider i veckan. 

Anorexi
När 2015 började var jag fortfarande inlagd och jag skrevs inte ut förrän sista januari. Hela första månaden var alltså en sjukhusmånad. Jag hade ju under hela min inläggning inte velat vara inlagd och varit väldigt omotiverad. Den omotivationen satt tyvärr i ett tag och det gjorde att våren var en dipp rent sjukdomsmässigt. I somras vände det och idag äter jag ungefär dubbelt så mycket. Jag räknar fortfarande kalorier och har mycket fearfoods. Men jag svälter mig inte längre, jag tvångstränar inte och min kropp fungerar. Så jag är på god väg!
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Mitt 2015 var betydligt bättre än 2014. Jag har gjort mycket jag velat, främst jobb/karriärsmässigt vilket jag är stolt över. Jag har rest lite, varit mycket i stallet och med vänner samt att jag blivit friare i min ätstörning.
Mina mål för kommande år är bland annat att komma igång med mina egna företag, bli fri från min anorexi, flytta hemifrån och resa (jag vill besöka Paris och Egypten!). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela