blondehair.blogg.se

Lugn juldag

Publicerad 2015-12-25 17:45:04 i Allmänt,

Hej,
Jag ligger på sängen och har precis kikat på  "Min stil" serien på tv4 play. Min juldag har varit väldigt lugn. Spenderade förmiddagen i vanlig ordning hos min lilla ponny. Hade en härlig uteritt, dock började det ösregna det sista haha, så himla typiskt. När jag kom hem var det dags för lite julmat igen. Efter det skulle mina föräldrar gå en sväng så hängde på. Det var väldigt skönt, tills det började att hagla, ösregna och blåsa. Vädret får mig inte att få någon december-känsla direkt. Satte mig och jobbade en timma när jag kom hem med frågor inför mitt nyårspass som jag var tvungen att fixa och efter det har jag bara tagit det lugnt i ett par timmar nu. Idag är det ju den klassiska utedagen. Men den 25e är halva Göteborg ute, har försökt gå ut på juldagen innan och det var sånna sjuka köer att det inte ens var något kul. Min bror är ute iallafall så ska bli intressant att få höra från honom hur länge han fått köa haha. Jag jobbar dessutom imorgon 9-14 vilket gör att en film/spelkväll med mina föräldrar är betydligt mer passande. Fram till att jag börjar heltidsjobba är jag bara helt ledig idag, på söndag (då jag ska på dop) samt den 1e. Så får njuta av det helt enkelt. Jag har fått ett riktigt modesug igen vilket jag älskar, det ska bli så kul att få gå välklädd till kontoret igen i flera månader (annars jobbar jag ju mycket hemifrån). Igår fick jag dessutom lite godbitar, bland annat från mitt favoritmärke FIlippa K. Tomten känner mig allt för väl. 
Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela