blondehair.blogg.se

En timma rast

Publicerad 2015-12-17 17:07:49 i Allmänt,

Hej!
Nu har jag precis loggat ut för en timma rast. Jobbar ju hemifrån idag 14-17 samt 18-22. Första passet gick iallafall bra, haha som om det inte brukar göra det. Dagen började i stallet, lite kaotiskt dock då jag kom ut till en halvt översvämmad box (ponnyn i hagen). Vattenkoppen hade alltså börjat läcka.. Som tur är har vi en hantverkare som bor på gården varannan månad och det var rätt månad, så det var bara att leta upp honom och så löste sig problemet på några minuter. Tur att det finns händiga män. Sedan red jag iallafall ett pass i manegen med en podcast på vilket gick bra. Lyssnar alltid på podcast/musik när jag rider och har gjort det i många år, blir så mycket mer fokuserad + att man inte hör massa små ljud (främst när man rider ut) så att man spänner sig vilket då skulle leda till en spänd häst. Under min paus nu tänkte jag börja pyssla lite julkort och kanske förbereda middagen lite som blir club sandwish, mums. Har jag kvällspasset brukar jag alltid äta middag under det, eller jag äter alltid något på alla pass då de överlappar mina mattider lite fint. Tur att inte kunderna ser mig haha! Dags att ta fram min kreativa sida, vi hörs!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela