blondehair.blogg.se

Cirque Du Soleil

Publicerad 2015-12-13 10:09:00 i Allmänt, USA 2015,

När vi hade bestämt att vi skulle spendera några dagar i Las Vegas sa min pappa med en gång att vi bara måste se en Cirque Du Soleil show, eftersom han hade sett det senast han var i staden och det tydligen hade varit magiskt. Eftersom min mamma (och vi andra med för den delen) älskar Michael Jacksons musik blev valet av showen enkel - Michael Jackson ONE. För er som inte vet är det en ca 1,5h show med massor utav musik, akrobatik och andra häftiga saker. På hemsidan beskrivs showen;
Driven by Michael's powerful, multi-layered music, heard like never before in a riveting, state-of-the-art surround-sound environment. ONE takes the audience through a series of seamless visual and musical tableaus, at the heart of a world that is in turn majestic, playful, magical and heart-warming.
 
Det var en riktigt häftig show. Nackdelen, som antagligen endast drabbade mig eftersom jag har känsliga ögon, var att eftersom det var sånt extremt varierande och intensivt ljus så rann mitt högeröga konstant och när det var som ljusast fick jag titta bort. I och för sig var det akrobater i taket, på väggarna och stundtals ute i publiken också så då kunde jag ju titta på det. Min bror påpekade dessutom att det inte fanns någon riktig rödtröd, pappa hade dock tidigare sagt att dessa shower inte brukar ha någon större tråd direkt. 
Hur som helst så var det en extremt häftig upplevelse och har ni möjligheten att någongång se en Cirque Du Soleil föreställning ska ni absolut ta den!
 
Givetvis fick man inte fotografera under showen, men tog några snabba bilder innan det drog igång:
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela