blondehair.blogg.se

Tur i oturen

Publicerad 2015-08-14 21:49:47 i Allmänt, Dagens 3 +,

Hejsan!
Just nu sitter jag i min ensamhet och lyssnar på min spotify-lista för att jag inte orkar höra på tvns ljud. Mina föräldrar åkte till landet imorse och ska ha gäster där så de kommer inte förrän på söndag. Men jag har inte jätteont av att vara ensam, det kan vara rätt skönt ibland. Imorgon ska jag o bästis ut och äta också så det blir mysigt. Imorse blev det dock lite kaos haha. Jag skulle åka till stallet, mina föräldrar hade åkt tidigare och var redan på landet, och mammas bil startar inte. Batterilampan lyser och jag inser att batteriet är dött. Jag som inte kan någonting om bilar fick lite lätt panik eftersom jag måste ha bil för att ta mig till stallet. Lyckades iallafall lösa det så att Nobless fick röd service (allt mockat/fixat) och sedan kunde jag ta bussen till mormor och morfar (dom bor bara 10 minuter bort som tur är) och så kunde jag låna deras bil. Men det var inte förrän vid 12-tiden eftersom dom alltid handlar fredag förmiddag hehe. Jag jobbade ju mellan 14-17 så fick åka till stallet och rida efter det. Solen strålade dock och det var väldigt mysigt så det löste sig bra ändå. Till middag åt jag "frukostmat", dubbel portion gröt, med hallonkvarg och massor med bär. Så himla gott, det gör jag ibland när jag är hemma själv. Mina föräldrar tycker ju inte det är riktigt "middagsmat", vilket det i och för sig inte är, men så länge jag får i mig rätt kalorier så äter jag vad jag vill! 
Dagens 3 +
* Att jag kunde låna mormor o mofars bil, sån himla tur.
* Jobbet flöt på lika bra idag, bästa kunderna!
* Jag fick hem två 20% erbjudande på Kicks, nu kan jag fynda lite mer haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela