blondehair.blogg.se

Rabarber

Publicerad 2015-08-01 14:53:00 i Allmänt, Mat/Recept,

Härom dagen när jag jobbade snackade vi paj haha. Några kunder kommenterade hur gott rabarberpaj var och jag kom på att jag inte ätit det på över 10år. Jag mindes verkligen inte hur rabarber smakade förutom att det var surt haha. Väldigt läskigt dock att man vet att man ätit något rätt mycket som liten (åt alltid rabarber på somrana som liten) och nu hade jag ingen aning om hur de smakade. När jag då var och handlade lite i onsdags och var på grönsaksavdelning sprang jag då på rabarber och köpte lite. Åt det tillsammans igår som kvällsmat, med jordgubbar, kvarg och müsli. När jag väl fick själva rabarbersmak så tyckte jag det var gott, men mestadels smakade det bara rätt surt. Konstigt faktiskt att det inte smakade rabarber hela tiden. Mamma hade skrämt upp mig att det skulle vara sååå surt, det var absolut surt, men helt överkomligt. Kommer dock inte äta upp resten av rabarben jag har hemma tror jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela