blondehair.blogg.se

Pay & ride

Publicerad 2015-08-23 15:40:30 i Allmänt, Hästar,

Idag var jag på grannstallet och red en pay & ride. Det var bara en LB:1. Ritten var trevligare än förra gången jag red, hon saknade dock lite bjudning. Första halten var dessutom kaos men annars flöt det på rätt okej. Jag red på 63,75% vilket jag tyckte ritten var värd och jag klarade vårt mål för dagen. Domaren jag red för har jag ridit klubbtävlingar för innan, dock var det senast 2012. När man rider för henne så får man feedback direkt och får även testa lite justeringar på plats vilket är super. Hon kommenterade idag, liksom för tre år sedan, att min innerhand skulle bli mjukare. Att hon då skulle komma upp i formen vilket skulle ge mig 2 extra poäng på varje moment och att det skulle bli så bra då. Men jag fick beröm att jag hade en så trevlig och lydigt ponny samt att jag satt bra. Det roliga var att hon sa; " ja, jag antar att du rider för någon regelbundet och då kan ju denna påpeka din innerhand..". Mitt svar tillbaka; eh, jag har inte ridit en lektion på 2,5år. Så det var ju skönt att det ändå såg ut som vi var någorlunda tränade, för att ha varit skogsmullar hela sommaren blev jag glad för det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela