blondehair.blogg.se

Noppa ögonbryn

Publicerad 2015-08-25 10:09:00 i Allmänt, Makeupartist,

Noppa bryn är en konst i sig och eftersom jag tycker att ögonbrynen gör en stor del utav ansiktet tycker jag att det är väldigt viktigt. Det finns mängder med olika varianter man kan ha sina bryn på. Personligen gillar jag inte trådsmala bryn som man sedan fyller i så att de ser onaturligt ut. Jag vill att mina bryn ska se så naturliga ut som möjligt. Dessutom gillar jag mer kompakta/något kortare bryn och klipper därför alltid ändarna lite. Man ska vara försiktig med sax och bryn, undantaget är asiater då deras strån växer neråt. När man noppar dom ska man verkligen ta ett strå i taget och kolla i spegel på avstånd. Jag tror att alla någongång har plockat brynen lite för mycket när man bara ska ta lite till och så blir det ojämnt. Hur konsigt det en låter så kan verkligen ett strå göra enorm skillnad. 
Det finns en "mall"/"riktlinje" iallafall hur man bör ha sina bryn. Om man lägger en penna/sminkborste mot näsvingen, så ska man se ögonvrån där ska brynet börja (A). Därefter ska penseln gå diagonalt mot iris, där ska brynets högsta punkt vara (B). Diagonalt med vinkel som underögat, där ska brynet sluta (C). Vill man att ögonen skall upplevas bredare ska man korta A och förlänga C. Vill man istället att ögonen skall upplevas sitta närmare varann kan man förlänga A och förkorta C. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela