blondehair.blogg.se

Gårdagens sjukhusbesök och middag

Publicerad 2015-08-19 16:33:00 i Allmänt, Mat/Recept, Ätstörning,

Igår var jag ju på sjukhuset igen för min veckovisa vikt- samt blodtryck/pulskontroll. Förra veckan var det ju ner en bit fastän jag hade skött mitt matintag vilket troligtvis berodde på toabesök typ (hehe) då jag igår hade vikten jag hade veckan innan det ganska exakt. Jag och min behandlare gick igenom min vikt/bmikurva och att jag hugget som stugget legat still sen i maj. Jag har gått upp några hekton, sedan ner det igen osv. Nu äter jag ändå 500kcal  mer varje dag (jag äter mer än vad snittet för en kvinna äter) och ändå står jag still. Det är egentligen rätt skönt, att veta att min kropp har bra förbränning. 
Fast trots den vetskapen, var middagen igår jobbig och ångestladdad. Men visst ser det gott ut, det var det iallafall. Lite lax, färskpotatis, kvarg (med några räkor i), morötter, haricovert och kokosmjölk. 
 

Kommentarer

Postat av: truestoryoflinda.blogg.se

Publicerad 2015-08-19 19:10:28

Är så stolt att du kämpar bästis! <3

Svar: <3
swarovskiponnyn.blogg.se

Postat av: Anne

Publicerad 2015-08-20 09:47:37

Hej! Jag har också anorexi och har också haft lite svårare att gå upp i vikt, men tycker det är delade känslor kring det. För vill inte gå upp i vikt snabbt men vill samtidigt inte behöva äta så mycket...
Är lite svårt att beräkna sitt energiintag utifrån kalorier också. En del livsmedel(protein/fiberrika tex) kräver mer energi vid bearbetning och ger på så sätt inte lika mycket energi som de innehåller. Jag tror det kan vara därför jag står still på den energimängd som egentligen borde ta mig uppåt... Tar du näringsdrycker utöver?
Hoppas du hittar en bra strategi med din terapeut för att ta dig till ditt mål.
Och lycka till med din utbildning :)

Svar: Hej! Ja, precis.. Dubbla känslor det där. Men i längden tror jag att det är väldigt bra att kunna äta mycket utan att gå upp!
Exakt, det pratar jag o min sjuksköterska, äter ju liksom mycket svårsmält mat. Dricker inga nds för tillfället men gillar verkligen mitt upplägg med mina behandlare.
Tack så mycket :) Hoppas det går bra för dig, kram!
swarovskiponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela