blondehair.blogg.se

Bär scones

Publicerad 2015-08-28 14:44:00 i Allmänt, Mat/Recept,

I förrgår blev jag tipsad av en kompis att göra något "nyttigare" scones. Igår testade jag att göra det till mellis vilket var gott. Skulle dock gjort det mindre och högre, Den blev lite tunn. Åt det med 1dl naturell kvarg. Jag har inte ätit mjöl på jättelänge då det verkligen är en fearfood, så det var en utmaning men det gick ändå bra.
 
Receptet på min bärscones;
1 dl dinkel fullkorns mjöl
3 dl frysta hallon/blåbär
0,75 dl  kokosmjölk
1 tsk bakpulver
salt
 
Tina bären ca 1 minut. Blanda allt i en bunke och lägg det på en plåt. Grädda i ca 10-12 minuter mitt i ugnen på 250 grader. Låt svalna, ät och njut!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela