blondehair.blogg.se

5 visste ni att..

Publicerad 2015-08-30 14:35:00 i Allmänt,

* Jag har ett ärr precis ovanför mitt högra ögonbryn som jag fick när jag ramlade i trappan och slog huvudet i en byrå som liten. Dagen innan julafton också så jag var jätteledsen att jag fick ha plåster i pannan på självaste julafton haha.
 
* Jag älskar ordning och reda. Allt ska stå på sin plats (helst i färgkoordination). Det är så mycket finare plus att det går mycket snabbare att hitta det man söker. Igår organsierade jag om kylen, frysen och skafferiet igen. När min bror var hemma i sommras blev det kaos. Men nu är allt i sin ordning igen på de "allmänna ställena". Min walk in closet och mitt rum är alltid i ordning. What so ever!
 
* Förtillfället jobbar jag. Idag har jag ett pass mellan 9-15 (de klassiska söndagspassen). Men med bra OB och att kunna jobba hemifrån klagar jag inte alls. Bästa jobbet och dessutom; cash is king!
 
* Något jag gillar väldigt mycket är att göra business och däför säljer jag mycket på blocket. För några dagar sedan la jag upp 7 skolböcker - redan nu är 4 sålda. Jag brukar också sälja kläder jag inte använder där (fördelen med att köpa något dyrare plagg = bra andra hands värde). Däremot skulle jag själv aldrig köpa kläder därifrån haha. 
 
*  Det senaste halvåret har jag börjat äta mycket vegetariskt och tycker det är så himla gott. Det började främst när jag låg inne och vi blev serverade endel falafel, linsbiffar m.m. Min mamma är inget fan av "sådan mat" och har därför aldrig lagat det hemma. Vi har liksom aldrig ens ätit bönor osv. hemma men nu äter jag helt vegitariska rätter flera gånger i veckan (oftast till lunch då jag äter själv). Dock skulle jag aldrig kunna bli vegetarian på heltid då jag dels tycker att man behöver mer varierat och sedan är ju kyckling bland det godaste som finns hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela