blondehair.blogg.se

Tränset är som kroppen

Publicerad 2015-04-25 13:18:55 i Allmänt, Ätstörning,

Idag efter mitt ridpass insåg jag att det verkligen var dags att putsa min läderutrustning då jag inte gjort det sedan jag flyttade till det stallet i augusti hehe. Det har börjat spricka och såg väldigt tråkigt ut. Men efter bara en runda med lädertvål och fett såg stora delar nästan som nya ut, vissa delar såg dock fortfarande lite skadade ut efter att ha utsatts hårt utan att blivit omhändetagna . Men jag vet att om jag bara väntar några dagar så kommer tränset att se lika slitet ut igen, men för att det ska må bra och se fint ut krävs konternuelrligt arbete. För förtillfället (nu när det är nyputsat) ser tränset ut att må bra, men då det har blivit "misshandlat" så kommer det att krävas mer än en anstränging för att det ska må bra från grunden också. 
Kom att tänka på att det är precis så det är med min kropp också. Min anorexi har "misshandlat" min kropp och för att den ska må bra innefrån och ut krävs att man tar hand om den hela tiden. Annars kan den se fin ut på utsidan men totalt trasig på insidan och redo att gå sönder precis som det oputsade tränset..
 
#lördagstankar 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela