blondehair.blogg.se

Planera dina inköp

Publicerad 2015-04-15 09:50:00 i Allmänt,

Jag älskar ju att shoppa, men även att ha kontroll över allt i mitt liv, därav min ekonomi samt att belöna mig själv. Därför har jag ett grymt system. Eftersom jag gillar att köpa lite dyrare saker är jag noga med att planera vad jag behöver och har en prioritetsordning. Jag brukar alltid göra minst 4 inköp per månad. Då planerar jag in ett inköp (generellt) per vecka. Det gör dels att man inte köper allt med en gång, samtidigt som man får längta lite men ändå går det inte allt för lång tid (shopaholic).
Så mina tips;
1. Planera - jag älskar listor av alla slag, strukturerat och bra.
2. Prioritera - detta går hand i hand med planerandet och det minskar spontanköpen, som man oftast ångrar.
3. Var vuxen - Gör alla "tråkiga betalningar" först. Det första jag gör när jag får min lön är att, betala mina föräldrar/hyra, läga undan en summa på mitt sparkonto, betalar mobil, linser och allt viktigt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela