blondehair.blogg.se

Makeup artist

Publicerad 2015-04-06 20:54:00 i Allmänt,

Efter en hel del velande och feghet tog jag beslutet för ett tag sedan att söka till en makeup artist utbildning. I veckan fick jag besked att jag blivit antagen och i mitten av augusti drar den igång. För tillfället är det min största motivation, då har jag ett konkret datum kursen börjar och jag måste alltså se till att inte tappa mer i vikt så att jag orkar och inte blir inlagd igen. Jag älskar ju allt som har med mode och smink att göra så det känns verkligen som att många dörrar kommer öppnas i och med den här utbildningen. Dessutom, hur kul är det inte att ha föreläsning om smink, produkter, modevärlden etc. än hur stor den ingående momsen är om man köper x antal grejer. Jag har ju läst ett år ekonomi på högskolan, visst jag tycker ekonomi är kul, men mer markandsföring och aktier osv. mikro-, makroekonomi och redovisning var inget att hänga i granen.
Det känns också skönt att veta redan nu att jag är antagen till hösten, ett stressmoment mindre i min vardag.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela