blondehair.blogg.se

Gör om gör rätt

Publicerad 2015-04-21 12:33:28 i Allmänt,

Igår var jag så taggad på att åka till stallet efter jobbet och träna dressyrprogram. Men när jag väl satte mig i sadeln var Nobless inte riktigt med på samma spår. Usch vilket värdelöst pass vi hade. När jag hade ridit ungefär en timma insåg jag att vi inte kommer få till någon superkänsla så joggade istället av henne i lång och låg form och skrittade sedan av på travbanan. Imorse var jag däremot riktigt sugen på att göra om och göra rätt. Nobless går bäst när man rider igenom henne i skritten först med lite skänkelvikningar, slutor osv. och sedan fokuserar på energin i de övriga gångarterna utan att stressa fram moment. Jag hade därför laddat om inför idag, tänkt igenom passet noggrant och det gick iallafall mycket bättre än igår så det var så härligt. Att dessutom bara kunna rida i fleecetröja och en dunväst (jag är extremt lättfrusen) i strålande sol gjorde humöret inte sämre.
 
Bild från 2012/2013

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela