blondehair.blogg.se

Jobbig eftermiddag

Publicerad 2014-09-01 16:30:00 i Allmänt, Ätstörning,

Just nu jag och mina föräldar på östrasjukhuset, på anorexiakliniken, för första gruppsamtalet. Jag har varit extremt tveksam om jag ska skriva ut detta på nätet. Men jag tänkte att det kan vara så himla skönt att få reflektera mina tankar ibland i skrivande format utan att behöva förklara för någon annan. 
Som jag har skrivit tidigare har jag haft problem med kosten ett tag. Det började med att jag skulle bli av med mitt sockerberoende. Det var väldigt lätt och socker tycker jag inte ens är gott längre. Jag har nästan bara ätit sallader/grönsaker/frukt de senaste månaderna för att jag helt enkelt tycker det är godast. Men det har gjort att jag får ångest av pasta/potatis/ris osv. (tycker inte ens det är gott längre..). När man väl kommer in i räkna sitt kaloriintag blir man helt beroende vilket är det jag tycker är jobbigast med det här.

Jag vet att min kropp inte mår bra, den har markerat sen i början av året men nu har det gått så långt att jag ibland håller på att svimma när jag mockar Nobless box samt att varje ridpass gör ont för att min rumpa är benig..
 
Under sommaren har jag gått till en dietist samt några olika läkare vilket inte har hjälpt. Så nu hoppas jag verkligen att detta hjälper mig, fast egentligen hänger ju allt på mig.. Jag var på östra för ett par veckor sen där jag blev mätt, vägd samt "intervjuad" av 3 läkare typ och de bestämde att jag skulle få gå med i deras "program".. 
 
När jag såg denna bilden såg jag faktiskt sjuk mycket skillnad. Plus att jag tappat flera kilo till sen i juni.. :(
 
#recovery #letsgo

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela