blondehair.blogg.se

Det lönar sig att vara arbetslös

Publicerad 2014-10-25 14:41:00 i Allmänt,

Ingen har väl missat sossarnas budgetförslag som kom ut härom dagen. Jag blev inte det minsta förvånad (tyvärr) men säger bara att man blir mörkrädd. Tydligen ska det löna sig att vara arbetslös och vara sjuk och så ska man straffas för att ha en fin utbildning och tjäna väl. Det är få saker som gör mig så arg som detta. Det ska LÖNA sig att slita häcken av sig. Dessutom så förstår jag inte varför höginkomsttagare ska betala mer procentuellt. För att det ska vara LIKA så ska man betala samma procentsats anser jag. Då får man betala mer om man tjänar mer men i full proportion. Jag anser utan att blinka att man ska få behålla majoriteten av sina egna pengar som man tjänar. För ett tag sedan läste jag det här uttalandet och kunde inte hålla med mer: "Jag förstod aldrig varför det är girighet a tt vilja behålla pengarna du tjönat, men inte girighet a tt vilja ta någon annans pengar". 
 
Sverige, landet där man som slapp belömas. Där stadsskulderna växer för att folk får bidrag på bidrag. I mitt drömscenarium så blir det omval men då det inte är troligt (mellanmjölks Sverige..) så får helt enkelt hoppas att landet inte kraschar totalt under dessa fyra år och att det blir ett maktskifte så snabbt som det bara är möjligt!
 
USA, landet där medborarna får bestämma över sin egen ekonomi. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela