blondehair.blogg.se

Älgjakten - se upp!

Publicerad 2014-10-14 21:10:45 i Allmänt,

Jag antar att ingen har missat att jakten dragit igång nu igen? Det är något som berör mig relativt mycket eftersom jag inte bor i centrala stan och dessutom har häst. Jag har endast en gång *peppar pappar* mött en älg när jag ridit och det var flera år sedan. Men både älg och rådjur (och för några år sedan varg?!) finns i min närhet.
Så glöm inte, rid på de anläagda ridvägarna och inte löst i skogen och använd reflexer. Skulle man bli jagad av en älg så ska man rida i störa serpentiner. Då snubblar nämligen älgen tillslut på sig själv haha, det lärde jag mig i skolan iallafall.. När man kör bil så får man vara extra noggrann vid skogsområden och ännu mer observant i mörker och vid gryning!
 
Haha, för massa år sedan. Reflexer ska man ha i mörker och jakttider!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela