blondehair.blogg.se

Working girl

Publicerad 2014-05-31 21:59:42 i Allmänt,

Hej!
Tänkte kika in här en snabbis medan min serie buffrar så att den slipper hacka hela tiden. Igår kväll så blev jag inringd akut på jobbet. Fick snabbt lära mig kaffemaskinen innan hon som jobbade där åkte hem. Stod 1h själv på kvällen vilket gick bra. Idag hade jag 6h arbetstid själv. Ingen har lärt mig varken hur mycket ingredienser jag ska ha i kaffet/juicerna eller vart grejerna i köket finns osv. Men löste det bra trots allt och kunderna verkade nöjda. Det gäller att vara lite modig vilket jag faktiskt tycker att jag själv är. Stå själv en hel arbetsdag på ett ställe där jag provjobbade några få timmar en vardag och det den gången kom 3 kunder haha.. Men jag är ju ganska serviceminded samt att jag är arbetsam av mig och dessutom tänker logiskt. Nu låter det som jag försöker sälja in mig själv här på bloggen till och med haha. 
Efter jobbet var det stallet. Red dressyr barbacka på min tjej och hon gick som en klocka mestadels. Hon är verkligen fin och man känner ännu bättre när man rider barbacka att rygg och bakben är med på tåget så att säga. 

Imorgon är planen att jag ska åka upp till Alleby. Ett gäng i stallet tävlar gymkhana där uppe imon. Som vanligt brukar jag vara med och agera fotograf (och det brukar även sluta som funktionär jämnt..). Så om vädret är med mig imorgon så blir det en stalldag. Borde även träffa en vän och plugga. Dessutom måste jag visa er klänningen som jag hämtade ut igår. Perfekt nu i studenttider! :)
 
Vi hörs imorgon!
Har alltid älskat att rida barbacka i båda naturen och på banan. Fattar inte folk som inte kan/vågar rida ut barbacka på sina hästar och busa med dom på ängar. Visst har man blivit avbockad i dom situationerna ett par gånger men det är bara på ett igen. Så himla kul och mysigt. Här är en galoppbild från 2007/2008 på Góla, barbacka såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela