blondehair.blogg.se

Färsk pasta med frikadeller

Publicerad 2014-05-19 19:47:20 i Allmänt,

Jag blev lite inspirerad av Lady & Lufsen (haha..) idag när jag skulle göra middag så gjorde färsk pasta med frikadeller (kötbullar) i tomatsås. Det blev faktiskt väldigt gott så tänkte dela med miig av receptet.
 
 
Ingredienser (till 4 personer):
  • 500 g nötfärs
  • 2 vitlöksklyftor
  • 2 msk tomatpuré (jag tog lite sambalolek då tomatpurén var slut hemma)
  • 1 burk krossade tomater
  • ½ dl vitt vin eller vatten (jag valde vatten)
  • 1 msk finhackad persilja (jag tog basilika då persiljan var slut hemma)
  • salt
  • svartpeppar
  • olja till stekning

Såhär gör du:

Blanda nötfärs med 1 riven vitlöksklyfta. Krydda med salt och peppar. Rulla till bollar och bryn runtom i olivolja i en stekpanna. Tillsätt tomatpuré och låt bryna med ca 30 sekunder. Tillsätt krossad tomat, hackad vitlök och vin. Låt puttra ihop ca 10 minuter. Koka pastan enligt anvisning på förpackningen. Servera frikadellerna toppad med persilja och tillsammans med spaghetti.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela