blondehair.blogg.se

Dagens resultat

Publicerad 2014-05-18 17:06:00 i Allmänt, Hästar, Tävlingar,

Idag var jag som sagt och red dressyr på GFRK. Det var ju första gången på nästan två år som vi var ute så tänkte att hon skulle vara lite fjantig. Red fram i utepaddocken och på GFRK blir hon alltid rädd just där då lektionshästarna går precis brevid, de ser in i paddocken och springer. Men väl inne på banan sen skötte hon sig väldigt bra och hon gick bra trots plastväggarna. Jag red LB:1 idag och jag är överlag nöjd med ritten. Inridningen var dock väldigt dålig, den ökade skritten och fattningen till vänstergaloppen var inte heller på topp om man säger så men annars var det faktiskt en trevligt ritt. Hon är ju inte riktigt i samma form som hon var innan skadan vilket resulterar att hon kryper ihop endel ibland. Det är det jag främst jobbar på under mina ridpass och det var det domaren påpeka. Jag måste ju vara lite mjukare i handen till det såklart. Men efter "omständigheterna" så är jag nöjd. Jag fick 62,93% och en liten rosett. Jag uppnådde mitt mål för dagen och både jag och ponnyn är glad. Kan tillägga att hon var helt överlycklig när jag knoppade henne och vi körde fram transporten. Hon sprang på med spetsade öron. Så söt, hon har saknat det här.
 
Galoppbild från dagen, lägger upp resten i ett tidsinställt tills imorgon och ett till på tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela