blondehair.blogg.se

Tips

Publicerad 2014-03-03 10:01:00 i Allmänt, Mode,

I min walk in closet har jag haft ett problem (förutom att jag vill ha mer plats) och det är ett klänningar och blusar med tunna band har glidit av galgarna. Då mycket av mina kläder hänger väldigt tajt så blir det lätt att ett annat plagg glider av när man tar ut något. Det gör att det blir stökigt, skrynkligt och tar tid att hänga upp. Jag använder mig utav vita trägalgar, trä ska vara bäst för kläderna då det inte kommer massa kemiska ämnen från dem. Jag har tidigare tänkt att jag ska köpa någon gummiliknande grej för att kläderna ska sitta fast bättre men då jag inte fått gjort det så fick jag i söndags nog. Detta är ett extremt enkelt sätt att göra, men som åtminstonde inte jag hade tänkt på innan. 
 
Man tar en liten bit presentsnöre (jag valde vitt som matchade mina galgar och på så sätt smälte in väldigt bra). I varje ände på galgen gör man bara en dubbelknut och sätter en tejpbit så att inte snöret rör på sig. Det blir ju små snörbitar över, någon cm är väldigt bra att behålla då det blir som ett stopp för kläderna men allt för långt blir ju inte snyggt. Väg av längden på snöret själv.
 
Tadaaa, kläderna sitter som en smäck på galgen och det gick väldigt fort att göra. Tänk på att välja snöre som matchar galgarna, det blir snyggast så!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela