blondehair.blogg.se

Dagens träning

Publicerad 2014-03-25 21:28:38 i Allmänt,

Idag red jag för en ny tränare med Nobless, Linda. Hon har lektioner flera gånger i veckan i stallet men jag har inte tagit tag i det förrän idag. Linda tävlar dressyr på hög nivå med sin häst och jag har även tävlat med henne som domare, så hon är riktigt duktig.
Jag berättade min situation och att jag främst behövde få ordning på min sits igen och att Nobless inte skulle bli så tung utan komma upp mer, som hon var innan skadan. Det kändes verkligen att jag inte tränat på lääänge för tränare. Var helt genomsvett efter passet haha så det var bra. Jag själv är tvungen att tänka på att inte glida över till höger samt räta upp mig lite till och en mer stadigare skänkel. Nobless bakdel får jag passa och att inte ställa henne riktigt så mycket som jag gör i vänster varv då höger bogen flyter ut då. Bara saker jag känner till helt enkelt och det jag behövde hjälp med samtidigt som det är skönt att få det bekräftat av någon annan och få hjälp med problemet. När man själv rider ser man ju inte hur det ser ut osv. så det är riktigt bra att få kommentarer och hjölp från marken. Så snart får jag ta och rida för henne igen. Nobless gick förövrigt bra stora delar av passet så jag är nöjd.
 
Träning för Mikael 2012.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela