blondehair.blogg.se

Veterinären och polisen

Publicerad 2014-06-19 21:53:35 i Allmänt,

Hej!
Just nu sitter jag och ser på England mot Uruguay konstigt nog. Eller jag tittar inte så mycket men satsade pengar på att England skulle vinna för en liten stund sedan så jag får väl vara närvarande denna matchen.
Idag har vi varit hos veterinären med min prinsessa. Hon har fångtendenser, det var det vi visste så inga nyheter direkt. Det som var bra var att vi upptäckte ju det riktigt tidigt innan det gick över till fång. Jag känner alltid så himla tydligt minsta fel på henne. Det tråkiga är att hon får gå själv och inte äta gräs nu på ett tag (samt vila) så det är ju trist. Mamma blev nog mest besviken, hon vill göda oss alla.. Det som var kul att vara uppe på kliniken vara att jag träffade massor som jag kände samt veterinärerna. Träffade hon som dömde ut min sessi i höstas och hon blev så förvånad och glad att hon levde hehe. En annan rolig grej var att när vetererinärsassistenten höll på att bandagera hennes hovar så kom en veterinär och frågade om hon behövde hjälp. Då klappade hon Nobless och sa "nej, jag och Nobless har jobbat mycket tillsammans" haha. Nobless kände sig hemma på kliniken iallafall och stod så lugnt så en frågade om hon var drogad..
På tala om drogad, på vägen hem åkte vi bakom en som körde så fruktansvärt galet. Mamma var helt säker på att föraren var rattfull/sjuk/drogad så jag fick ringa polisen och upplysa/anmäla. Men som min mamma sa, det kan faktiskt rädda liv. Min bror sa dock när jag kom hem "en golare har inga polare" haha. Tror dock inte det stämmer riktigt.. inte i mitt fall i vilket fall.
 
Efter det åkte jag ner och köpte blommor till en blomsterkrans imorgon. Jag och mamma åkte sedan till stallet igen och gav henne lite mediciner som vi köpt och sedan har jag ätit skaldjur och fruktsallad. Mums!
 
Vi hörs imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela