blondehair.blogg.se

Resa

Publicerad 2014-07-30 19:25:32 i Allmänt,

Såg att många bloggar börjat lista alla länder de besökt och några favoriter, så tänkte göra detsamma..
 
- Danmark (massa gånger när jag var liten)
- Tyskland (flera gånger)
- Österrike x 2
- Slovenien (bilat igenom/ätit i..)
- Grekland x 3 
- Spanien x 4
- Italien (över dagen)
- Kroatien
- Cypern
- USA x 2
- England 
 
Mina favoritländer är hitills USA och Österrike. Båda länderna har jag varit i 2 gånger /styck och jag älskar dem båda. Österrike har helt magisk natur. Vi har varit där två år med släkten och vi gjorde då såklart massa "äventyrssaker" som att forspaddla och bestiga alptoppar. Vi red även båda åren i fantastisk miljö. Österrike är ett land jag vill besöka igen, helt klart.
USA har jag också varit i två gånger och det är landet utan gränser. Där kan man göra och köpa allt. Love love love. Kan inte beskriva det landet, det är som tusen olika land i ett, du måste besöka det.
 
Jag har redan börjat planera kommande önskeresemål. New York kommer antagligen bli nästa (var ju dock där senast för ca en månad sedan).  Bora Bora och Dubai är även två resmål som jag definitivt kommer att besöka inom en 5-års plan. Jag är även riktigt sugen på att besöka Hawaii. Jag är fett trött på Europa och vill ut och se världen när jag reser. Längre bort, helt annan kultur, magiska platser och  bättre shopping!
 
Jag i Österrike 2005
 
Jag i New York för ca 1 månad sedan
 
 Bora Bora, hit ska jag inom 5 år, det vet jag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela