blondehair.blogg.se

New York

Publicerad 2014-07-15 10:59:00 i Allmänt, USA 2014,

Det var första gången jag besökte New York och jag kan säga att jag blev imponerad, men ändå lite halvt "besviken". Det var inte som jag tänkt mig, mycket mer kaotiskt och mycket mer folk. NY är verkligen staden som aldrig sover. Kläd- och skobutiker var öppet vid midnatt och det var människor överallt, när som helst. Om ni inte visste det är NY en stad man bara går i eller åker taxi. Det var bara taxibilar ute och dom körde verkligen som galningar. Man åkte med hjärtat i halsgruppen varje gång man åkte i dom gula bilarna, men det var skönt att man bara kunde sticka ut arman och så stannade det en taxi.
En annan grej som var extra typiskt NY (men dock överallt i USA också) är Deli. Det finns i varje gatuhörn och det är ett ställe där man äter frukost. Mängder med färska bär, färska baguetter och såklart ameriikanska pannkakor samt ägg och bacon om man nu skulle vilja ha det..  
'
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela