blondehair.blogg.se

Fynda det billigare

Publicerad 2014-07-01 10:56:00 i Allmänt,

Som ni vet så älskar jag ju att shoppa. Jag köper ju väldigt mycket på nätet nu för tiden dessutom vilket jag tycker är så himla smidigt. Med åren (haha låter som jag är svingammal) så har jag lärt mig de knepen som man kan göra riktigt kap på. Här kommer tre tips:
 
* Vänta ut rean. När exempelvis NK startar sina sommar/vinterreor så har de nästan alltid 30% i början. Om man väntar ungefär två veckor är samma plagg senare nere på 50-70% och man kan göra galna fynd. Så ha lite is i magen. Om du dock är på jakt efter skjortor/väskor osv. måste du ha svartnyckel och hänga på låset, de grejerna ryker på 5 minuter.
 
* Sök rabattkoder. Beställer jag på nätet brukar jag alltid bara googla "hemsidans namn" och "rabattkod". Det har hänt att jag fått upp aktuella rabatkoder på 5-15% och gör man lite större köp kan det löna sig rejält.
 
* Bli medlem i kundklubbar. Nu förtiden behöver man oftast bara ange sitt personnummer och slipper ha ett fysiskt kort i plånboken. Men om man har kopplat sitt medlemsnummer till sin telefon och mail brukar man få bra rabatter och/eller förmåner. Vissa ställen (ex. NK) så får man ju rabatt/pengar (alltså plaggen blir billigare) ju mer poäng man samlat in (beroende hur mycket man köpt för).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela