blondehair.blogg.se

Bror flyttar till USA

Publicerad 2014-07-10 12:40:00 i Allmänt,

I mitten av augusti kör vi ner min bror till Köpenhamn. Därifrån åker han direkt till Los Angeles. Min faster, som bor 10 minuter från LAX hämtar honom och han tillbringar en natt där. Efter det åker han 1h till ett College där han kommer tillbringa 4 år om allt går som planerat. Han kommer att läsa Business (alltså ekonomi) och spela fotboll 2-3h varje dag. Han är nämligen uttagen till Collegelaget i Soccer (europeisk fotboll) vilket är superkul. Med tanke på att han är mitt enda syskon kommer det att bli sjukt tomt här hemma. Men man får alltid se allt från den ljusa sidan och här kommer tre positiva saker med att han flyttar:
 
1. Jag kommer att åka till USA två gånger per år (en gång / termin). Har redan bestämt när jag åker dit i höst (dock inte bokat än) men det är jag riktigt taggad inför.
 
2. Jag får hela vår walk in closet för mig själv. Han har i dagsläget 50% av ytan (trots att jag har mer än 3 gånger så mycket kläder..). Så när han flyttar kommer det åka upp massa skohyllor på ena väggen och mina klänningar och blusar kommer slippa trängas så fasligt. 
 
3. Vi kommer sakna varann. Det skiljer ju bara 1,5 år mellan oss. Trots att vi bråkar mindre än vad vi gjorde när vi var små går vi varandra fortfarande på nerverna ibland och att vara ifrån varandra mycket tror jag (och hoppas) kommer göra att vi kommer att sakna varandra och komma närmare.
 
Min snygga bror (till höger) och hans bästa kompis Simon på deras studentbal, samt Poseidons skrev haha..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela