blondehair.blogg.se

USA bokat

Publicerad 2014-01-12 16:33:41 i Allmänt,

Nu har vi äntligen bokat och fått bekräftelse för vår resa till USA i sommar. Vi har ju haft diskussioner hemma om vilka delar vi ska besöka etc. men nu har vi som sagt bestämt oss och bokat.
Jag har inte stenkoll på precis dagar på varje ställe men på ett ungefär (pappa har sagt det men jag har glömt det..).
 
* Vi börjar med ca 3 dagar i New York, som främst kommer att bjuda på shopping och lite sevärdheter (frihetsgudinnan etc).
* Sedan flyger vi till Florida. Tror vi skulle vara där i ca 7-8 dagar. Vi börjar i Miami (östkusten) och är där några dagar. Sedan åker vi till Floridas västkust St. Petersburg. Efter några dagar där åker vi tillbaka till Miami. Florida kommer att bjuda på sol, bad och shopping. Även besöka någon nöjespark och andra sevärdheter. 
* Från Miami flyger vi sedan vidare till Kalifornien och spenderar ca en vecka hos min faster och hennes man i Los Angeles. Los Angeles kommer även det att erbjuda shopping, bad och sol. Sedan kommer vi att besöka Six Flags (nöjespark) och Universial Studios (där de spelar in massa filmer etc.) som sist. Det ska även bli jättekul att träffa min faster, hennes man och deras hund (som jag inte träffat faktiskt).    
 
Jag är så sjukt taggad. Jag har ju bara varit i staterna en gång innan och det var längesen (2008) då var vi dessutom "bara" i Kalifornien. Sol, bad, shopping, massa utflyker och träffa min faster. Kan en sådan resa bli annat en lyckad? Vi ska vara där i 18 dagar tror jag det var och det är lagom. Man hinner inte göra det på endast två veckor men tre veckor kan eventuellt bli lite för länge. 
 
Vid min fasters pool 2008, jag och min bror.
 
En berg- och dalbana på Six Flags.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela