blondehair.blogg.se

Nyttigt mellanmål

Publicerad 2014-01-15 16:27:00 i Allmänt,

Hej!
Just nu sitter jag och knaprar på några morotsstavar och dricker färskpressad apelsinjuice. Hur gott och nyttigt är inte det? Ja, jag pressade juicen själv med enbart apelsin, alltså inga tillsatta ämnen. Jag ska nämligen, såfort mamma kommer hem, ta bilen till stallet och röra på mig och ponnyn. Det göra att jag inte kommer äta middag förrän senare och därför passade att hälsosamt mellanmål bra. Om det är ridbart i paddocken blir det ett dressyrpass, tror dock bara det är skrittbart och då blir det tömkörning. 
 
Jag har pluggat hela dagen inför tentan på fredag, hur segt? När jag var yngre (och i gymnasiet med..) fick jag höra att "åh men du tycker det är kul att plugga så det är därför du gör det". Eh, nej inte riktigt så va. Men jag vill ha en framtid där jag kan välja vad jag själv vill jobba med och kunna tjäna bra. Jag fattar inte dem som inte lägger manken till i gymnasiet. Dessutom, hur kul är det inte att få bland dom bästa resultaten i klassen? Okej det får man inte nu på högskolan men på gymnasiet och grundskolan var det inte så svårt.. Jag har aldrig känt mig totalt lost på ett prov/tenta och fattar inte hur man kan sätta sig i den sitsen. Det är inte alltid kul att plugga men man får tänka lite på sin framtid också tycker jag.
 
Nu ska jag gå ut med hunden, vi hörs!
 
In action, förra vintern..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela