blondehair.blogg.se

Nu har julen dansat ut

Publicerad 2014-01-05 18:47:57 i Allmänt,

Äntligen så har vi städat ut julen här hemma. Iår (och dom allra flesta åren) vill jag ha ut julpyntet så fort nyår är över. I mellandagarna har man ju fortfarande julfeeling men efter nyår blir jag alltid så pepp och fokuserad på våren. Iår har vi ju faktiskt inte haft någon snö (okej, typ 2 dagar max) så då har man ju ingen vinterfeeling heller. Det är ju varmt ute, runt 5-7 plus, i januari vilket jag inte tycker det bör vara?! Det handlar ju dock om våra miljöförstörelser och det kan jag kommentera någon annan gång. Men då blir man ju inte så sugen att fira jul när det inte är snö och minusgrader. Sedan kommer det säkert komma snö innan jag kan ta på mig mina sommarkläder men då kan man iallafall fokusera och se ljuset i tunneln om man inte har massa tomtar hemma. Så jag är glad att allt julpynt är ute för denna gången. Jag vet dock att jag kommer vara sugen på det runt oktober-november, men det tar vi då.
2010, då hade vi massa snö.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela