blondehair.blogg.se

Mot stallet

Publicerad 2014-01-11 11:46:57 i Allmänt,

Hej!
Nu ligger jag i sängen och har pluggat i ett par timmar men tänkte masa mig ut till stallet. Blir nog ett pass i paddocken med tanke på att det ska bli kallare och frost imorgon. Då är det bättre att utnyttja när paddocken väl är mjuk och rida ut när underlagen är lite sämre. Om det inte är någon i paddocken kanske jag sätter fram lite bommar och kör markarbete. Jag har varit sugen på att dra igång tömkörningen igen (drömde till och med om det inatt..) så ska nog göra det nästa vecka om det ändå blir hårdare underlag. På tala om hästen, vi ska nu testa och lägga in pellets i boxen (mamma ska köpa det idag). Alla i stallet utan vi använder oss utav det och vi förbrukar mest torv. Anledningen till att vi inte använt det är dock för att Nobless äter torv och får hon då i sig pelletsen så kan ju de svälla i magen. Men det går ju att blöta upp pelletsen så att den inte går att äta. 
 
Idag blir en relativt lugn dag. Min plan är att möta upp Linn också och catcha upp med henne någongång mellan häst och tentapluggandet. Ikväll tänkte jag bara chilla framför Revenge då jag missat de två senaste avsnitten. Fick även hem en grej jag beställt igår (+ en gåva p.g.a. försenad leverans) så jag kanske visar er det senare. Men nu kallar hästen.
 
2011, tror jag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela