blondehair.blogg.se

Tritla

Publicerad 2014-02-23 19:33:00 i Allmänt, Hästar,

Innan jag köpte Nobless så red jag ju islandshästar privat vid sidan av ridskolan i flera flera år. Ägaren hade bland annat en islandshäst som hette Bára. I maj 2006 (kan ha varit 2005..) tror jag det var så fick hon ett ursött litet föl. Ägaren ringde mig och mamma när fölandet pågick och vi kom dit precis efter att hon kommit ut. Jag fick äran att döpa det (ägaren hade bestämt namn då) och jag minns fortfarande när vi var i stallet den juni kvällen och jag kastade paljetter över henne och sa att hon skulle heta Tritla. Haha, så mysigt och extremt udda. Så jag har en inplastad lapp hemma någonstans med en bild på henne och där det står att jag var "namngivare". Det året när ägaren hade Tritla var så härlig, jag var med första gången när vi red ut och hon fick springa lös bakom, första gången hon skulle få en grimma på sig osv. Jag var faktiskt den första som fick tvätta henne också med vattenslang och grejer haha. Stallet dom stod i då igger bara ett par hundra meter från vårt hus och de hade inte något utrymme där man kunde tvätta hästarna så vi tvättade dom på vår uppfart många gånger de åren. 
 
Här kommer lite mysiga bilder:
Här står jag o tvättar Tritla.
 
Molly och Tritla, älskar verkligen denna bilden.
 
Hittade två bilder för ett tag sen på en blogg från den "nya ägaren" dock är hon tydligen såld igen om jag förstod det hela rätt. Kolla den sista bilden, se hur stor hon har blivit haha. 
 
Så fin har hon blivit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela