blondehair.blogg.se

Tömkörning

Publicerad 2014-02-18 20:23:19 i Allmänt,

Nu är jag nyduschad och mätt efter kvällens stallbesök. Jag körde ett tötkörningspass i regnet med min lilla prinsessa. Vanligtvis brukar hon vara rätt slö när jag tömkör henne så idag tog jag med långpisken ut hehe. Så när jag skulle börja trava igång henne så sa jag till henne en gång ordentligt, då höll jag på att få huvudet avkickat.. Men efter det, då blev hon bannemig fin. La ifrån mig spöt direkt sen och trots det så var hon jätteallert och svarade väldigt bra på min röst hela passet. Ibland blev hon lite för stark och i galoppen lite utåtställd. Men då jag typ inte galopperat henne på töm på över ett år tror jag så var jag väldigt nöjd med henne trots allt.
Så det var helt klart värt att riskera mitt huvud och fått röra lite på mig i ösregnet.. ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela