blondehair.blogg.se

Chokladbollar - utan smör och socker

Publicerad 2014-02-13 19:08:37 i Allmänt,

Jag har gått och varit sugen på chokladbollar nu ett tag. Men då jag har väldigt svårt för smör samt inte velat äta så mycket socker har jag dragit på det. Men för några dagar sedan hittade jag ett recept på en blogg på nyttiga och med mer protein i. Jag brukar alltid garnera mina chokladbollar med kokos men nu var det slut hemma så det fick bli med pärlsocker. Detta receptet gav 12st normalstora chokladbollar (min bror hade ätit två när jag tog bilderna).
 
* Två skopor proteinpulver med smak av choklad
* 2 msk kakao
* 2-3 dl havregryn
* Lite mjölk (mindre än 0,5dl)
* Kokos/pärlsocker som garnering
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela