blondehair.blogg.se

Abercrombie

Publicerad 2014-02-09 16:47:37 i Allmänt, Mode,

Abercrombie and Fitch är ett märke som jag gillar rätt mycket. De är ju "systerbutik" med Hollister, vilket jag inte gillar alls. Hollister är ett sånt fjortismärke, men A&F finns ju dels inte i Sverige och har inte lika billiga priser som Hollister. Abercrombie butikerna är ju speciella. De är ju väldigt mörka, kläderna lyses upp av spotlights, allt annat är mörkt. Det doftar deras parfym (as gott) i hela butiken och det står halvnakna, vältränade modeller i butikerna studentals. Jag har en jacka, känning, blus och några tröjor från Abercrombie och är nöjd med allt. Det man får passa sig är att de bara gör kläder till "smala" personer. Jag har ex. L i jackan och den passar, men väldigt korta armar, skulle säga att den är som en stor Small hos "vanliga butiker". Så köper jag deras kläder brukar jag gå upp en storlek då de annars blir väldigt korta, dock påverkas ju bredden av detta tyvärr.
 
 
Hur får man tag i deras kläder då? Jag har köpt från deras butik i London, min pappa har köpt med sig från deras butik i New York och sedan har jag även beställt från deras hemsida www.abercrombie.com där de fraktas från England (obs. om det står flagship fraktas de från USA = man åker på tull = dyrt). Närmaste butiken från Sverige är i Köpenhamn om man vill shoppa i butik men inte åka jättelångt.  Om du har möjligheten bör du åtminstonde besöka en Abercrombie butik, en speciell grej. 
 
En kul grej förövrigt var att när jag var i deras butik i London fick jag förfrågan av deras personal att provfotas för dem, men då jag bara var där i några dagar så gick det tyvärr inte. 
 
Alla gillar Abercrombie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela