blondehair.blogg.se

Sminkning

Publicerad 2014-08-26 10:53:06 i Allmänt, Mode,

Jag har börjat bli mer och mer intresserad av sminkningstekniker osv. Trots att jag inte är särskilt kunnig alls så tycker jag det är jätteinspirerande att kolla på bilder/videos osv. Det jag själv brukar försöka bli bättre på är skuggning utav ögonen. Jag tycker det gör sådan stor skillnad och det är enkelt och kul att testa sig fram. Något jag har svårare att få till är att få fram mina kindben på ett mycket mer markerat sätt. Jag vet grundtekniken (har både blivit visad av utbildad make up artist samt kollat på videos). Dock kan det bero på att jag är för feg för att markera för mycket för visst blir det skillnad i och för sig.
Jag använder mestadels smink från Make Up Store (både till ögon, bryn, bas, kinder osv.). Använder också som bas lite produkter från Bare Minerals och på naglarna så blir det mest O.P.I. är dock sugen på testa Chanels lack. På tala om lack, nu ska jag ta och fila och måla mina naglar vilket verkligen behövs.
 
Här är lite skuggnings inspo/tips både med färg och mer naturellt:
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela