blondehair.blogg.se

Kaoooos ritt

Publicerad 2014-08-24 17:09:47 i Allmänt,

Hej!
Idag har vi haft det kaos jag och Linda. Vi var ute och red och hade ridit i drygt en timma tror jag. Då skulle vi passera några kossor och Lindas ponny Jackie avskyr kossor. Så hon hoppar av henne och leder henne men J flippar ur och sticker rakt över stubbåkrarna och hemåt. Helt sinnes vad hon sprang. Linda börjar ju givetvis springa efter henne och jag fick hoppa av och leda Nobless en bit där för att hon inte skulle bli för stressad. Efter ett tag när jag suttit upp (det var asfallt först) och galopperat lite hinner jag ikapp Linda. Vi visste inte vilken väg Jackie hade valt då men vi tippade på ridvägen vi kom ifrån. Som tur var är det superduper underlag. Så jag fattade galopp och jag o Nobless galopperade hela slingan (ett par kilometer åtminstone). Precis innan en kraftig backe och raktrsträckan till stallet ser jag henne. Så hoppar av och ropar på J som faktiskt kommer till mig (vi möttes halvvägs var). Lindas mamma kom och mötte mig i skogen och tog hand om henne och vi började gå tillbaka till stallet. Efter en stund kom Linda också eftersom hon gick så tog det mycket längre tid mot mig som galopperade.
Ingen skada skedd som det verkar iallafall och det är vi alla tacksamma över.
Är iallafall glad över Nobless skötte sig prima trots att Jackie stack och att vi hade panik och kossor som sprang.
 
Jag, Linda och Flubber för 1,5 år sedan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela