blondehair.blogg.se

Kaaaos = bärgning

Publicerad 2014-08-04 17:54:10 i Allmänt,

Hejsvejs i all hast!
När jag körde ut för att hämta Linn rök bilen väldigt mycket och ibland luktade det avgaser.. när jag körde in där det var mycket stopp och rödljus. Ringde dock mamma men hon sa att jag kunde köra försiktigt eftersom inga lampor lös. När vi kom fram till Freeport så insåg vi att det var oljan som behövde fyllas på. Men vi lät bilen stå och gick in och shoppade, fick med mig några fynd från Hunkydory. När vi skulle däriifrån fick vi lite olja av en på parkering och tog oss därefter till närmsta mack. Hemresan gick relativt bra. Den går bra på motorvägen men såfort jag skulle inåt stan hoppade den och rök osv. ingen lampa lös dock vill tilläggas. Men ca 10 min innan jag var hemma (skulle egentligen stannat på vår bilverkstad hemma) så började motorlampan blinka.. wooops. Då hade jag släppt Linn så det var bara att sätta igång varningsblinkers och ringa pappa yttliggare en gång (har nog ringt han 20 gånger idag, minst!). En kille såg dock hur bilen rök och stannade till och visade mig vägen till närmsta mack (ca 500m bort). Bilen tog sig med nöd och näppe dit och därefter fick pappa (från landet) ringa bärgare. Så fick åka med bärgaren till verkstaden och sedan gick jag hem till mormor och morfar som är snälla och lånar ut deras bil när våran andra är på landet. De på verkstaden såg på mig att jag inte kunde så mycket, en liten blondtjej med klänning, shoppingpåse och handväska i den ena handen och jordgubbar i den andra. Dock hann vi inte förbi Svensk Ridsport då pappa sa att jag var tvungen att åka omedelbart till verkstaden med bilen!

Nu måste jag sticka till stallet och fixa allt och rida. Om ni undrar varför jag inte åkte direkt till stallet var för att min mobil behöver laddas och det kan den bara göra via min dator (?!). Nu verkar den dock ha stannat på 25% så det får räcka.
 
Vi hörs!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela