blondehair.blogg.se

Påskhoppning

Publicerad 2014-04-18 09:37:00 i Allmänt, Hästar,

Just nu är jag i grannstallet och bygger bana. Idag ska vi nämligen ha påskhoppning, vilket ska bli superkul. Jag sitter ju med i styrelsen och har varit drivande i denna processen så hoppas verkligen det blir bra. När jag precis hade köpt Nobless (mars 2009) hade SARF påskhoppning och vi kom faktiskt 4a trots att jag aldrig ens hade hoppat en bana på henne innan det. Året efter kom jag också 4a i påskhoppningen på SARF men sedan dess har de inte haft påskhoppningar. De som var drivande i den förra styrelsen la av och jag tävlade för en annan klubb.
 
Idag ska jag bara hoppa två 60cm rundor. Iår har vi bara clearround då vi beslutade oss för att ha den för mindre än en månad sen och det är lättast möjligt att arrangera. Jag kommer troligtvis dock stryka mig från den andra om den första går bra tror jag, mest för att jag bara vill ha en rytmisk runda och få "komma ut". Men om jag känner Nobless rätt så kommer hon vara svinpigg första rundan så då får jag nog köra båda ändå. Varför jag "hoppar" så lågt är ju självklart p.g.a. Nobless skada. Eller hon är ju frisk nu såklart men i höstas fick hon ju en dödsdom. Så varje månad hon har hållt har jag sätt som en bonus och nu börjar jag äntligen tro att hon kommer att hålla i många år till. Men vi har ju varken varit ute på någon dressyr/hoppning sen hösten 2012 då hon skadade sig så det ska bli så kul att få rida på en annan anläggning osv. Sen jag har satt igång henne igen så har jag heller inte hoppat en bana dock, i helgen hoppade jag fyra hinder i följd och oxer på första gången på 1,5 år. Men det är ju inga höjder och hon tycker det är superkul så det är nog inga problem alls. Så vi får hålla i hatten (hjälmen) så går det nog utmärkt.
Två bilder från påskhoppningen 2010 (ser ni fjädrarna?). Idag ska vi dock
ha framridnignen i ridhuset och själva hoppningen i paddocken som är
mycket större och har mycket bättre underlag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela