blondehair.blogg.se

Make Up Store kurs

Publicerad 2014-04-10 09:33:00 i Allmänt, Mode, Shopping,

Igår var jag, Emma och Michelle på Make Up Stores butik och fick en sminkning och köpte smink. Det kostar 495kr, då får man en sminkning och sedan "får" man smink för det beloppet. Sminkningen blir alltså "gratis". Sedan köpte man ju självklart till lite då den summan inte räcker så jättelångt där inne. 
Man fick iallafall säga hur man ville ha det och vad man ville få ut utav det. Jag ville främst få ut hur jag skiggade fram mina kindben mer, vilket hon jag hade visade mig. Fick även väldigt bra tips vid skuggning av ögonskugga och annan hud/sminkvård. 
Jag fick mycket beröm för min hud, mina ögonfransar och även mina ögonbryn. Deras mascara (minns nu inte namnet) gjorde att mina fransar som vanligtvis är långa och fina fick ännu mera volym och hon sa att jag skulle kunna få hur mycket som helst med mina fransar. En lite rolig (och pinsam) sak är att jag iprincip aldrig sminkar av mig. Minns inte är jag enbart tvättade av mig min mascara, puder m.m. Många gånger duschar jag ju på kvällen och då försvinner endel, men sminkar aldrig av mig det sista. Det händer liksom inte. Jag får helt enkelt tacka för bra hud och fransar. 
Något som hon poinerade mycket var bra ansiktsvård, tvätta och smörja in bra. De sa även att primer är bland det viktigaste typ så köpte en till mitt ansikte så att sminket ska hålla längre. Struntade dock i det till ögonen då jag tycker sminket sitter tillräcklgt bra där. Man kan även använda ögonskugga till det allra flesta.
 
Jag skulle rekomendera att man går dit och jag kommer nog att göra om det. Nu har jag ju lite mer "basprodukter" och då tror jag det blir skulle bli roligare då man kan köpa lite "roligare smink". Jag tycker att det är viktigt med borstar i riktigt hår (är extrem skillnad) och MUS har mycket fina borstar. Dock kan man hitta borstar i riktigt hår från typ Kicks/Åhlens etc. de (MUS) ligger dock i rimliga priser mot andra märken på borstar etc. Vissa saker tycker jag är mer värt att lägga pengar på och då kan man bl.a. satsa på produkter från Make Up Store. 
 
Det jag köpte: Primer, puder, ögonskugga och en större ögonskuggeborste. (Var inne på Åhlens också och köpte  en tunn ögonskuggeborste och lite svampar).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela