blondehair.blogg.se

Kiropraktor

Publicerad 2013-09-04 08:53:41 i Allmänt,

Hej! 
Igår efter att jag hade vart i skolan så åkte jag till stallt. Nobless undersöktes nämligen av en bra kiropraktor från Eskilstuna. Eftersom hon vart halt på böjproven på bakbenen och känts knacklig har jag tänkt att det kunde vart ngn låsning eller så. Men både rygg och bog var väldigt fina och inga låsningar eller liknande. Det var ju skönt eftersom då har jag ridit henne rätt trots att hon mest vilat/promenerats. Men han sa att hältan berodde på att hon var för rak i bäckenet och att hon inte kommer under riktigt med bakbenen. Hon kan ha rätt svårt att komma under isg, när hon är i fullgång är det inga problem men nu när hon har tappat så mycket muskler (hon har ju varit skadad i ett år) så har hon svårare att komma under sig. Men han sa att jag borde sätta igång henne nu igen och rida mycket i skog och mark men även mycket varierad ridning. Så det var skönt att höra att han tror det blir bra. 

Idag är jag ledig från skolan. Ska till stallet om en stund för hovslagaren kommer och slår på en tappsko. Sedan ska jag däremot upp till skolan för 5-kamp. Inslussningen håller ju på nu i två veckor så ska försöka vara med på mycket. Men bangar nog dock krogrundan efter. Det tar ju 1,5-2h för mig att komma hem därifrån och med tanke på att jag går upp så tidigt på morgornarna så har jag inte lust att gå ut där (det är en håååla) på vardagarna. 
 
Hörs sen!
Bild från förra sommaren.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela