blondehair.blogg.se

Glad

Publicerad 2013-09-27 21:11:38 i Allmänt,

Idag red jag min ponny i paddocken för första gången på ca 2 månader. Eller först skrittade jag ut och snackade med Linda, myys. Men vet ni Nobless kändes faktiskt fräsch idag. Lite halvt knacklig någon gång kanske men inte alls som tidigare. Sen vet jag att jag inte alls ska ropa hej och hon kommer troligtvis inte bli bra igen. Men för varje dag som går med henne är jag lycklig. Jag är glad för varje pass vi får tillsammans nu och för varje dag hon inte känns konstig eller har tråkigt. Jag tar för vara på allt med andra ord. Jag skrittar mest under passen men även lite trsv och lite galopp. Ska lägga mycket mer fokus på galoppen nu än på traven då galoppen inte alls sliter så på benen som traven. Sen kräver jag inte jättemycket av henne nu eftersom omständigheterna ser ut som de gör. Men jag kräver att hon ska lyssna på mig när jag vill och att hon ska gå stadigt. Det mest basic som finns med andra ord. Jag är iallafall väldigt glad över dagens pass och kände att jag fick lite extra tid idag, tror ni förstår.
 
<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela